söndag 29 mars 2009

Your old rode is changing

Jag är en person som tycker om att planera. Jag gillar att tänka ut små kluriga lösningar på framtida problem och samtidigt gillar jag att planera för att då tar jag mig bort från den grå verkligheten som jag lever i. 
Jag gillar att titta på lägenheter jag aldrig kommer köpa, kolla på gamla röda sammetssoffor som jag aldrig kommer hinna få tag på. Jag är ganska underlig om man ser till mina beteendemönster.

Jag har en flytt inplanerad, en galen ide som jag faktiskt gillar väldigt mycket. Det blir en drastisk förändring men å andra sidan har jag aldrig varit den som gillar att ta det lugnt. Allt eller inget har under många år varit mitt motto - väldigt intensivt. Så jag kollar på lägenheter, något större än den jag hade i Norrköping och med betydligt större kök - haha!


Kolla in det fantastiska trägolvet (ignorera inredningen), tänk er vita(re) väggar med gamla 50- och 60-tals möbler. Jag ser fantastiska möjligheter när jag tittar på den här lägenheten.
Lite 1800-tals bordell möter funkiskåk från 50-talet, sådan känsla ska jag ha i min lägenhet.


Titta bara på mästerverket, mina ben blir alldeles spralliga av iden att vila ut i den där efter en tuff dag. Jag försöker intala mig själv att katterna inte skulle riva på den heller men jag är osäker, de skulle iallafall rådigga den som sovplats, speciellt karmarna. 

Jag skulle gärna ha stringhyllor på väggarna. De skulle vara fyllda med Kafka, Lagerkvist, Strindberg, Lagerlöf, Dostojevskij och gamla pocketböcker som man inte har mage att slänga.

Jag längtar tills jag ska flytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar